آیین رونمایی از کتاب ” گناه عاشقانه” نوشته ی ملیحه رسولی در شهرستان میبد برگزارشد .

مراسم رونمایی از چهارمین اثر سرکار خانم ملیحه رسولی با عنوان” گناه عاشقانه “با حضوربهارستانی ،شهردار میبد ،اعضای شورای شهر ، زارع،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میبد و جمعی از ناشران و دوستداران فرهنگ و ادبیات در سالن فیروز آموزش و پرورش شهرستان میبد برگزار شد .

“گناه عاشقانه ” به قلم ملیحه رسولی رمانی عاشقانه است که در دل آن بخشی از آداب و رسوم و اعتقادات ویژه هم وطنان زرتشتی به تصویر کشیده می‌شود و برای تغییر باورهایتان نسبت به این اقلیت دینی به شما کمک می‌کند.

نویسنده ی گناه عاشقانه  در مورد این کتاب گفت :

از نوجوانی که برای اولین بار اسم دین زرتشت تنها پیامبر ایرانیان را شنیدم، کنجکاو شدم تا درباره‌ی این دین و پیروانش بیشتر بدانم. تا اینکه در زمان دانشجویی در میبد یزد برای اولین با زرتشتیان برخورد کردم و کم‌کم طی چندین سال هم زیستی با آن‌ها و آداب و رسوم  و عبادتگاه‌های‌شان آشنا شدم. در همین گفتگوها داستان‌هایی شنیدم واقعی درباره‌ی ازدواج زرتشتیان با مسلمانان البته باتغیر دین به اسلام یا بدون تغییر دین( البته در زمان پهلوی) که همین سوژه مرا بر ‌ آن داشت تا از تلفیق این تجربیات چندساله و کمک دوستان زرتشتی‌ام داستانی بنویسم که برای کسانی که هیچ از این دین و پیروان هم وطنمان نمی‌دانند حکم دایره‌المعارف را داشته باشد. با داستانی عاشقانه که از بستر حقیقت برمی‌خیزد.

این کتاب چالش برانگیز روایت عاشقانه‌ی یک دختر مسلمان با پسری زرتشتی و موانع ازدواجشان است. روایتی از اعتقادات سخت گیرانه که در اسلام هم نفی شده است.

با این رمان با آداب و رسوم و مکان‌های زرتشتیان در استان یزد و اعتقادات و برخی مراسم‌ها آشنا می‌شوید. همچنین با فرهنگ یزد و میبد و اردکان و برخی میراث فرهنگی این شهر‌ها که به زیبایی در دل داستان بیان شده است.

از دیگر امتیازات کتاب استفاده از گویش یزدی برای بعضی شخصیت‌هاست. این کتاب ۴۹۰ صفحه‌ای شما را تا روزها درگیر خواهد کرد.

مطالعه این رمان سراسر عشق و تعصب به علاقه‌مندان به آثار ایرانی عاشقانه از نویسندگان معاصر، پیشنهاد می‌شود.

ملیحه رسولی متولد۱۳۵۸ قم و ساکن شهرستان میبد میباشد که تاکنون سه کتاب با عنوان های “سایه شیطان” “راز سکوت”” سمفونی عاشقانه‌ی بم” از ایشان به چاپ رسیده است.

به اشتراک بگذارید:

اشتراک گذاری در facebook
Share on Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Share on Twitter
اشتراک گذاری در linkedin
Share on Linkdin
اشتراک گذاری در pinterest
Share on Pinterest

نظر شما چیست ؟