سی‌ و دومین محفل طنز” قند شکن ” در حوزه هنری یزد برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، محمدصادق کوچک‌زاده گفت: طنزپردازان «قندشکن» در سی و دومین محفل خود، سه‌شنبه ۱۸ آبان‌ از ساعت ۱۸ به صورت مجازی مهمان خانه‌ها می‌شوند و از «رسم همسایگی، حُسن هم‌جواری و زندگی آپارتمان‌نشینی» می‌گویند.

وی با اشاره به سفارش دین مبین اسلام و ائمه اطهار(علیهم السلام) درباره همسایه و رعایت حقوق همسایگان و همچنین اهمیت این رسم نیک در ایران اظهار داشت: متأسفانه امروز این امر مهم در بحبوحه زندگی شهری کم‌رنگ شده و کمتر به آن توجه می‌شود از این رو هنرمندان و طنزپردازان قندشکن سعی دارند با زبان شیرین و تأثیرگذار طنز، چالش‌های شهرنشینی و آپارتمان‌نشینی را گوشزد و فرهنگ همدلی و همسایه‌داری را ترویج کنند.

رئیس حوزه هنری یزد با اشاره به اینکه این برنامه هشتمین محفل مجازی قندشکن از آغاز همه‌گیری کرونا است، افزود: در این برنامه تعدادی از شاعران و طنزپردازان جوان و پیشکسوت آثار خود را در زمینه موضوع محفل ارائه می‌کنند.

کوچک‌زاده با بیان اینکه بحران کرونا موجب شد تا نتوانیم محافل را به صورت مستمر و ماهانه با حضور مخاطبان برگزار کنیم، ادامه داد: امیدواریم با بازگشت شرایط عادی، پذیرای عموم هنردوستان و علاقه‌مندان به طنز و ادبیات باشیم.

وی با اشاره به آغاز فعالیت محفل طنز «قندشکن» از سال ۱۳۹۵ این محفل را از محافل فعال و اثرگذار در حوزه طنز کشور دانست.

رئیس حوزه هنری استان ترویج طنز عفیف و سالم، حفظ و ارائه اصطلاحات بومی و محلی، آشنایی خانواده‌ها و فرزندان با شیوه شوخی سالم، ایجاد شادی، نشاط و امید در جامعه، پرورش خلاقیت‌های ادبی، حمایت از استعدادهای بومی برای تولید طنز فاخر و همچنین تقویت و ارتقای سطح دانش طنزپردازان جوان، خلاق و پویا را از جمله اهداف این محفل ادبی برشمرد.

کوچک‌زاده از شاعران، طنزپردازان و علاقه‌مندان به طنز و ادبیات دعوت کرد آثار خود را در زمینه موضوع محافل از طریق رایانامه qandshekan@gmail.com یا شماره ۰۹۱۳۲۵۹۷۰۱۲ به دبیرخانه قندشکن ارسال کنند.

محفل سی و دوم از طریق صفحه Qandshekan در فضای مجازی منتشر می‌شود.

این برنامه به همت دفتر طنز حوزه هنری استان و همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برگزار می‌شود.

به اشتراک بگذارید:

اشتراک گذاری در facebook
Share on Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Share on Twitter
اشتراک گذاری در linkedin
Share on Linkdin
اشتراک گذاری در pinterest
Share on Pinterest

نظر شما چیست ؟