شب شعر «بانوی هزاره اسلام» به مناسبت بزرگداشت حضرت خدیجه(س) در میدان تاریخی امیرچقماق یزد برگزار شد.

شب شعر «بانوی هزاره اسلام» به مناسبت بزرگداشت حضرت خدیجه(س) در میدان تاریخی امیرچقماق یزد برگزار شد.

این جشنواره با مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران برای سومین سال متوالی و امسال در دو بخش علمی و ادبی‌هنری در چهار محور اصلی همایش علمی، جشنواره هنری، نشست‌ها و کارگاه‌ها با هدف زنده کردن نام حضرت خدیجه (س)، نشان دادن سبک زندگی اسلامی به بانوان و دختران جامعه اسلامی، تحکیم روابط زناشویی با نشان دادن آموزه های عمیق اسلام، پیش بردن خانواده ها در جهت تعالی خانواده، معرفی شاخصه ی درست اسلامی به دختران جامعه در همسر گزینی، تشویق اذهان عمومی در جهت ترویج ازدواج در حال برگزاری است.

«منصوره شاکری« مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(ع) یزد در این شب شعر که شامگاه گذشته برگزار شد، با بیان سخن ارزشمند پیامبر اکرم «إنّ المؤمنَ یُجاهِدُ بسَیْفِهِ و لِسانِهِ، همانا مؤمن، با شمشیر و زبان خود جهاد می‌کند»، گفت: شاعران در بطن جامعه قرار دارند و سروده‌های آنها رنج‌ها، شادی‌ها، مشکلات و خواسته‌ها را در بر می‌گیرد و لذا می‌توانند بر جامعه تأثیر بسزایی داشته باشند و پیام‌ها را به جامعه منتقل کنند که این نشان از تأثیرگذاری هنر بر روی جامعه است و میتواند پیام های دینی و معنوی را به خوبی منتقل کند.

وی گفت: در زمینه حضرت خدیجه(ع) اقداماتی انجام شده اما هنوز جای کار بسیار است و از هنرمندان بویژه شاعران درخواست داریم در این زمینه بیش از پیش توجه داشته باشند.

شعرخوانی علی داوودی به عنوان مهمان ویژه و اجرای گروه سرود فجر جاوید و هنرنمایی میکائیل حسینی شاعر خردسال از برنامه‌های این شب شعر بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، بررسی ابعاد شخصیتی حضرت خدیجه(س)، نقش حضرت خدیجه(س) در گسترش اسلام، بررسی و نقد آثار مستشرقان پیرامون حضرت خدیجه(س)، حضرت خدیجه (س) در کلام بزرگان و اندیشمندان و تحریفات تاریخی پیرامون حضرت خدیجه(س) از محورهای جشنواره «بانوی هزاره اسلام» اعلام شده است.  بخش داستان، کلیپ، شعرخوانی و غیره از رشته‌های بخش هنری است و  بخش علمی که اختتامیه آن در بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

دبیرخانه جشنواره کمتر از یکسال است که در محل مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(ع) یزد  افتتاح شده و میزبان بانوان به ویژه بانوان استان یزد است.

منبع : ایسنا

به اشتراک بگذارید:

اشتراک گذاری در facebook
Share on Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Share on Twitter
اشتراک گذاری در linkedin
Share on Linkdin
اشتراک گذاری در pinterest
Share on Pinterest

نظر شما چیست ؟