مسابقه مجازی ادبی «استاد سخن» برگزار می‌شود

مسابقه مجازی ادبی استاد سخن به مناسبت بزرگداشت سعدی با خواندن پندهای اخلاقی گلستان و اشعار بوستان سعدی با همکاری بنیاد سعدی و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری ناژوان اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، محمدمهدی کاظمی، معاون فرهنگی و اجتماعی ناژوان اصفهان درباره این مسابقه گفت: ما معمولا برنامه‌هایی را در طول سال تدوین می‌کنیم که در مناسبت‌های فرهنگی و اجتماعی مختلف برگزار می‌شوند. این رخدادها پیشتر به صورت حضوری بود، اما امسال با توجه به شرایط کرونا به سمت فضای مجازی گرایش پیدا کردیم.

وی افزود: قرن‌ها از انتشار گلستان و بوستان می‌گذرد و هنوز مردم جهان از آثار سعدی استفاده می‌کنند، حال وظیفه ماست که مفاخرمان را پاس بداریم و مردم جهان را بیشتر با او آشنا کنیم.

کاظمی ادامه داد: ما «مسابقه مجازی ادبی استاد سخن» را مانند مسابقه‌های دیگر که شرکت‌کنندگانی از کشورهای مختلف داشتیم، بدون محدودیت داخلی و خارجی و به صورت مجازی و بین‌المللی برگزار می‌کنیم. شرکت‌کنندگان اشعار سعدی و پندهای گلستان را حداکثر در ۳ دقیقه به صورت فایل صوتی یا تصویری برای ما می‌فرستند و بعد با همکاری بنیاد سعدی داوری می‌کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی ناژوان اصفهان درباره جوایز اهدایی نیز عنوان کرد: مهلت ارسال آثار از ۱۱ تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ از راه شماره واتساپ ۰۰۹۸۹۱۳۳۹۴۷۹۳۶ است و در نهایت اواسط خرداد ماه نفرات برتر معرفی می‌کنیم. تلاش می‌کنیم جوایز از صنایع دستی اصفهان باشد که یادگاری ارزشمندی محسوب می‌شود.

کاظمی در پایان گفت: اگر کسانی که زبان فارسی را یاد گرفتند، اشعار سعدی را بخوانند، قطعاً مردم کشورمان هم بیشتر ارزش مفاخر ادبی را درک می کنند.

به اشتراک بگذارید:

اشتراک گذاری در facebook
Share on Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Share on Twitter
اشتراک گذاری در linkedin
Share on Linkdin
اشتراک گذاری در pinterest
Share on Pinterest

نظر شما چیست ؟