رویداد شعر « رواق قلم» در سه بخش آیه های قرآن، آزاد و روستایی و عشایری در یزد برگزار می شود

کارشناس بخش شعر جشنواره ملی داستان و شعر بچه‌های مسجد با عنوان « رواق قلم» از اجرای رویداد شعر « رواق قلم» در سه بخش آیه های قرآن، آزاد و روستایی وعشایری خبر داد.

عالیه مهرابی در وبینار آموزشی توجیهی جشنواره ملی داستان و شعر بچه‌های مسجد با عنوان « رواق قلم» گفت:  نخستین جشنواره ملی بچه‌های مسجد با عنوان « رواق قلم» رویداد مبارکی است که در سطح مساجد به عنوان ظرفیت فرهنگی و بازگشت کارکردهای مساجد است.

وی افزود: ورود به ساحت هنر به عنوان ابزار زیبا و در جهت جذب اعضا بسیار موثرخواهد بود که این جشنواره نیز همین هدف را دنبال می‌کند.

کارشناس بخش شعر جشنواره گفت: این رویداد در سه بخش موضوعی آیه‌های قرآن، آزاد با موضوعات اخلاقی و انسانی و همچنین بخش روستایی وعشایری اجرا می‌شود که در بخش آیه‌های قرآن ده آیه انتخاب شده است که علاقمندان برداشت‌های شاعران را ارائه می‌کنند.

وی گفت: در بخش روستایی و عشایری اشعار با محوریت روستا و عشایر پذیرفته می‌شود و در دو بخش سنی نوجوانان و بزرگسالان نیز ارسال آثار صورت می‌گیرد.

مهرابی گفت: زبان شعر زبان رسا و موثر در تبیین آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب است و در این راستا امیدواریم اولین جشنواره ملی داستان باعث جذب بچه‌های مسجد شود و طراوت و رونق را در مساجد احیا کند.

وی افزود: در تمامی ‌قالب‌های شعری ما پذیرای اشعار هستیم و هر فردی می‌تواند با سه اثر در این جشنواره شرکت کند.

کارشناس این جشنواره در بخش شعر گفت: آنچه در حوزه داوری آثار مورد توجه قرار می‌گیرد، خلاقیت، نوآوری، زبان شعر و اندیشه پروری  و نوآوری فرمی ‌است.

مهرابی گفت: امیدواریم آثار منتخب در مجلدی فاخر به چاپ برسد و این امر به عنوان دستاورد مهمی ‌از سوی کانون‌های مساجد به رهبر انقلاب تقدیم شود.

به اشتراک بگذارید:

اشتراک گذاری در facebook
Share on Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Share on Twitter
اشتراک گذاری در linkedin
Share on Linkdin
اشتراک گذاری در pinterest
Share on Pinterest

نظر شما چیست ؟