سی و سومین محفل «قندشکن» با موضوع «از خودمان شروع کنیم!» در یزد برگزار شد

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، سی‌ و سومین محفل طنز «قندشکن» شامگاه ۲۳ آذر، به صورت محدود و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با حضور جمعی از شاعران و طنزپردازان استان در حوزه هنری یزد برگزار شد.

در این محفل ادبی، طنزپردازان در زمینه‌ «از خودمان شروع کنیم!» و موضوع آزاد به شعرخوانی پرداختند.

همچنین ضرب‌المثل‌های مرتبط با موضوع همچون «یک سوزن به خودت بزن، یک جوالدوز به مردم»، «کور خود و بینای مردم» و … که در نکوهش دیدن عیب دیگران و ندیدن عیب خود و توقع بی‌جا از مردم به کار می‌روند، بیان شد.

در این محفل احمد مضطر زاده، محمدحسین منصوری، محمدجواد حلوایی، محمدعلی مصدق منشادی، مهدی سالاری، سیدمهدی واحدی‌اردکانی، وحید حسنی، محمدحسن محمدی‌نیا، علی رمضانی، محمد عظیمی، مهدی زارع، اشرف‌السادات حسن‌پور و نرگس قاسمیان تازه‌ترین آثار خود را خواندند.

در این برنامه که اجرای آن بر عهده علی رمضانی بود، کتاب طنز «قندچین» گلچین آثار ۲۲ شاعر جوان و فعال عرصه طنز استان که در ۱۴۴ صفحه به همت دفتر طنز حوزه هنری یزد توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده، معرفی شد.

در پایان، اشعار طنز محمدجواد حلوایی، محمدعلی مصدق منشادی و محمد عظیمی به عنوان آثار برتر محفل سی و سوم انتخاب و با اهدای جوایزی از آنان تقدیر شد.

در این محفل همچنین، شاعران و طنزپردازان با قرائت فاتحه و ذکر صلوات یاد و خاطره پدر «حسن حاتمی‌بهابادی» از اعضای محفل قندشکن که به تازگی دعوت حق را لبیک گفت، گرامی داشتند.

محفل طنز «قندشکن» از محافل فعال و اثرگذار در حوزه طنز کشور است که از سال ۱۳۹۵ با هدف ترویج طنز عفیف و سالم، حفظ و ارائه اصطلاحات بومی و محلی، آشنایی خانواده‌ها و فرزندان با شیوه شوخی سالم، ایجاد شادی، نشاط و امید در جامعه، پرورش خلاقیت‌های ادبی، حمایت از استعدادهای بومی برای تولید طنز فاخر و همچنین تقویت و ارتقاء دانش طنزپردازان جوان و خلاق در یزد آغاز به کار کرده است.

نویسندگان، شاعران و طنزپردازان می‌توانند آثار طنز خود را در انواع شعر، نثر و داستان جهت انتشار و خوانش در محافل آینده از طریق رایانامه qandshekan@gmail.com یا شماره ۰۹۱۳۲۵۹۷۰۱۲ به دبیرخانه قندشکن ارسال کنند.

این برنامه با همکاری حوزه هنری استان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد برگزار ‌شد.

به اشتراک بگذارید:

اشتراک گذاری در facebook
Share on Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Share on Twitter
اشتراک گذاری در linkedin
Share on Linkdin
اشتراک گذاری در pinterest
Share on Pinterest

نظر شما چیست ؟